سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ تبارک و تعالی ـ با غیرت است و هر باغیرتی را دوست دارد و به سبب غیرتش بود که همه کارهای زشت را، چه نهان و چه آشکار، حرام کرده است. [امام صادق علیه السلام]
کل بازدیدها:----55200---
بازدید امروز: ----0-----
بازدید دیروز: ----2-----
موسسه کوهنوردی زرین تار دماوند

 

نویسنده: حمید ضرابی نیا
جمعه 87/3/10 ساعت 11:51 صبح

  گزارش جلسه دماوند شناسی در دفتر تشکلهای غیر دولتی شهرداری تهران

جلسه ای با هماهنگی انجمن فن آوران ایران با موسسه کوهنوردی غیر دولتی شهری تهران در چارچوب جلسات هفتگی با موضوع آثار تاریخی ،جاذبه های توریستی وگردشگری وقله دماوند و بطور کلی شناخت شهرستان دماوند برگزار گردید.

در این جلسه دکتر مهدی علمداری از اساتید مجرب دانشگاه در زمینه اسطوره های دماوند و بازی های محلی وادبیات این شهرستان سخن گفت ودر پایان به معرفی کتبی که توسط وی در زمینه شهرستان دماوند تاکنون به شهرستان دماوند تاکنون به رشته تحریر در آمده است پرداخت.

پس از آن محمود نظریان از مربیان پیشکسوت کوهنوردی به معرفی قله دماوند وتاریخجه این قله ومسیرهای صعود آن بیان اثرات سویی که فعالیتهای انسانی بر طبیعت این قله ومسیرهای صعود آن وبیان اثرات سویی که فعالیتهای انسانی بر طبیعت این قله بر جای گذاشته است و عدم مدیریت صحیح در این زمینه وفقدان متولیان این امرپرداخت ودر پایان به بیان مطالبی در زمینه نقاط گردشگری وتوریستی این شهرستان وفصول مناسب جهت مناطق مختلف شهرستان پرداخت.در طی جلسه بروشورهایی در زمینه راهنمای شهرستان،بازدیدهای محلی،سایتهای گردشگری شهرستان ارائه شد.

با توجه به حضور افراد شرکت کننده در جلسه که اکثریت آن را دانش اموختگان دوره لیدری تور تشکیل میدادند وارتباط نزدیک آنها با آژانسهای مسافرتی وگردشگری جلسه خوبی برگزار شدکه امیدواریم در آینده نزدیک شاهد حضور هر چه بیشتر تورهای گردشگری با هماهنگی آژانسهای مسافرتی در تهران وشهر های بزرگ در سطح شهرستان شاهد باشیم.

در پایان حمید ضرابی نیا،مدیر موسسه کوهنوردی زرین تار دماوند گزارشی تحت عنوان گردشگری وتوریسم ارائه داد.

وی گفت:توریسم ورزشی نیازمند هماهنگی با چندین ارگان ونهاد مرتبط با گردشگری است وتا شاهد حضور این نهادها در این زمینه نباشیم متاسفانه شرایط رشد وشکوفایی این رشته در شهرستان ضعیف است.

در ضمن در طی این جلسه کتابهای موضوعی در ارتباط با دماوند و قله دماوند در دید حاضران جلسه قرار گرفت و همچنین عکسهایی از نقاط مختلف شهرستان وقله دماوند و منطقه لار نمایش داده شد.


    نظرات دیگران ( )
نویسنده: حمید ضرابی نیا
پنج شنبه 87/1/8 ساعت 10:25 صبح

فعالیتهای موسسه در سال 1386:

همکاری این موسسه با میراٍث ٍفرهنگی جهت برگزاری تور یکروزه تیزآب در 3برنامه جداگانه برای اساتید و کارمندان، خانمها و آقایان دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در تاریخ 3/ 3/6 8 ،4/3/86 ، 18/3/86 همراه با اجرای مسابقه و اهدای جوایز به برندگان از طرف موسسه زرین تار دماوند.

افتتاح بازار کمپینگ هراز در رودهن در خرداد 86 پیرو سیاست های موسسه مبتنی بر توسعه و پیشرفت جهت جذب توریست، ارائه تجهیزات تخصصی کمپینگ، کوهنوردی و گردشگری، که با استقبال خوب گردشگران و مردم رودهن روبه رو شد و تصمیم گرفته شد در سال 87  این فروشگاه به صورت دائمی دایر باشد.

 نشانی بازار کمپینگ هراز در رودهن:

سه راهی هراز- فیروزکوه- به سمت رودهن- روبروی رستوران لاله صحراء.

 

 


    نظرات دیگران ( )
نویسنده: حمید ضرابی نیا
پنج شنبه 87/1/8 ساعت 9:41 صبح

 

از دیگر فعالیتهای موسسه در سال 1385:

شرکت در امداد رسانی به 8 نفر از گرفتاران در طوفان و برف در منطقه معدن گرگینه شهر کیلان آبسرد از توابع دماوند، همراه با هیات کوهنوردی شهرستان. 

فعالیتهای موسسه در سال 1386:

همکاری با میراٍث ٍفرهنگی با این موسسه جهت برگزاری تور یکروزه تیزآب در 3برنامه جداگانه برای اساتید و کارمندان، خانمها و آقایان دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در تاریخ 3/ 3/6 8 ،4/3/86 ، 18/3/86 همراه با اجرای مسابقه و اهدای جوایز به برندگان از طرف موسسه زرین تار دماوند.

افتتاح بازار کمپینگ هراز در رودهن: در خرداد 86 پیرو سیاست های موسسه مبتنی بر توسعه و پیشرفت جهت جذب توریست، ارائه تجهیزات تخصصی کمپینگ، کوهنوردی و گردشگری، که با استقبال خوب گردشگران و مردم رودهن روبه رو شد و تصمیم گرفته شد در سال 87  این فروشگاه به صورت دائمی دایر باشد.

 


    نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • بیو گرافی جناب آقای استاد محمود نظریان( افغان) از مربیان پیشکسوت
    [عناوین آرشیوشده]

  •  RSS 

  • خانه

  • ارتباط با من
  • درباره من

  • پارسی بلاگ
  • درباره من

  • لوگوی وبلاگ

  • مطالب بایگانی شده

  • اوقات شرعی

  • اشتراک در وبلاگ

  • وضعیت من در یاهو

  •